Friday, August 20, 2010

Aku, Kain Pelikat dan ...

Assalamualaikum (gaya upin dan ipin~)


aku menaip post ini untuk menjawab persoalan yang diajukan kepada aku~


kawan aku ade suka tanya soalan yang menduga pemikiran seorang remaja yang tak berapa hebat ini...
soalannye...


jeng jeng jeng!!!


"kenapa aku tak pernah nampak kau pakai kain pelikat???"


jawapan kepada soalan aku senang je... aku tak suka la.... hahaha
tapi disebalik jawapan aku yang simple ni... sebenarnya ada beberapa lagi reason yg menyebabkan aku x pakai kain pelikat...
first, aku x pandai pakai kain pelikat... (geram gak aku tak ada bakat langsung...MySpace maybe kalau suruh aku nyanyi lagu korea aku tau la... hahahaMySpace)





ehsan google...



pastu aku tak suka pakai sebab nampak seksi... korang jangan fikir lain pulak... hahahaha



semua ni lepas aku nampak ada sorang mamat ni sedang solat... pastu dia sujud... pergh!!!(bkn merujuk kpd action yang menyebabkan aku terangsang apabila aku nampak aurat dia... tapi merujuk kepada aksi disebelah ni->MySpace) habis nampak paha dia... lepas peristiwa tu, aku tak nak pakai kain pelikat... aku x suka pakai seksi2 nih... kalau orang putih panggil hot... bukannya apa... hot2 pun neraka lagi hot kan???



terbatal solat kalau terbuka aurat dengan sengaja. kalaulah ditiup oleh angin, lalu terbuka auratnya dan ditutup dengan segera, tidaklah batal sembahyangnya... tapi kalau terdedah aurat setiap kali sujud disebabkan posisi sujud yang tidak menutup aurat... camne pulak... sebab tu la aku tak nak pakai tu... lebih baik aku jauhkan diri dari perkara syubhat...



عن أبي محمد الحسنِ بْنِ علِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ سِبْطِ رَسُوْلِ اللهِ صلى الله عليه وَسَلَّم وَرَیْحَانَتِ هِ
رَضِيَ الله عَنْهُمَا قَالَ: حَفِظْتُ مِنْ رَسُوْلِ اللهِ صَلَّى الله عَلَيْهِ وَسَلَّم : (( دَعْ مَا یَرِیْبُكَ إِلَى مَ ا
لاَ یَرِیْبُكَ)) رواه الترمذي والنسائي، وقال الترمذي: حدیث حسن صحيح
Daripada Abu Muhammad al-Hasan ibn Ali ibn Abu Talib r.a., رضي الله عنهما cucu Rasulullah SAW danorang kesayangan Baginda. Beliau berkata: Aku telah menghafal daripada Rasulullah SAW hadis:Tinggalkanlah apa yang meragukan engkau kepada apa yang tidak meragukan engkau.Hadis riwayat al-Tirmizi dan al-Nasaai. Al-Tarmizi berkata ia adalah hadis hasan sohih.


korang yang pakai kain pelikat nih... pandai2 la jage aurat korang masa sujud... kalau boleh kite cari perkara yang boleh menyumbang kepada ibadah yang diterima Allah... bukan main hentam sajalah... mahupun bersikap "asalkan solat"... kalau solat tak diterima disebabkan kita tak menjaga rukun2 dan syaratnya... salah kita la kan... rugi je... kalau boleh kita aim high la...


ps: aku masih ingat time sunat dulu... aku tak pakai pun kain pelikat... hahaha

gambar sepupu aku sunat ade la... hahahaha

sekian~

No comments: