Wednesday, April 7, 2010

Hatiku dah mula rindu padamu...



"Redha Allah bergantung pada redha dua ibu bapa, dan murka Allah bergantung pada murka kedua IBUBAPA......"
Sahih: Dikeluarkan oleh al-Tirmizi dalam Sunannya – hadis no: 1899 (Kitab al-Birr wa al-Shalah, Bab berkenaan keutamaan pada keredhaan ibubapa)dan ia dinilai sahih oleh al-Albani dalam Silsilah al-Ahadits al-Shahihah – hadis no: 515.

Semakin lme aku x balik... semakin rindu plak kat family... hadoi...
lgpown x lame nnt ade test... hmmm... ble nak balik ni...
wlaupown kat mne kite berade... kite kne slalu igt kat mak bapak kite... ade test ke... ade isteri ke(bile la msenye... muahahaha)... ade itu ke ini ke... blablablabla....

aku kne jge hati mereka wlau camne pown... walaupown kite terpaksa letih sekalipown~


ble aku dah berenggang ngan parents aku... bru aku lbey mengenali kedua2 org tuaku ini...
mse selalu berade bersame mereka... mereka aku x pentingkan sgt... bile aku pandang mereka... aku hnye nampak keburukan mereka je... x pernah nmpak langsung yg mereka ni dah byk berkorban... ohhh~ sungguh buduhnye aku pd mse itu...

ble dah msuk ssrama... bru aku nmpak pengorbanan mereka... kesungguhan mereka untuk lihat aku berjaya... dan dlm mse itu aku mengenal mereka... dgn biah solehah sekolah aku juga,aku bru sedar tentang kepentingan untuk aku buat baik terhadap mereka... ohhh~ alangkah bagusnya jika aku sedar lbey awal dr itu... aku mahu jd anak yg soleh untukmu... untuk membalas jasa2mu yg terlalu byk itu... hnya itu shj yg aku mampu...Maafkanlah aku...


Wahai Tuhan kami! Berilah ampun bagiku dan bagi kedua ibu bapaku serta bagi orang-orang yang beriman, pada masa berlakunya hitungan amal dan pembalasan.(Surah Ibrahim ayat 41)


Sesungguhnya zaman silamku kelam... dan... aku sentiasa mahukan perubahan... jgnlah menghukumku kerana zaman jahiliyyahku yg kelam... sebaliknya... tegurlah aku sekiranya aku salah... baiki diriku seandainya aku merosakkan diriku... perbetulkan jalanku sekiranya aku sudah jauh terpesong...
Mari kite jd anak yg soleh dan solehah~

Sharing is caring:


No comments: